Dato for hvornår bareboat-ind perioden skal starte (tidligst dags dato) kan ændres i feltet ”Registreringsperiode start”. Dato for hvornår bareboat-ind perioden ophører (Max 1 år fra startdato) kan ændres i feltet ”Registreringsperiode slut”. Løbetiden for certepartiet kan ændres i feltet ”Certepartiets løbetid”.
Trin 1: Notering
Behold befragter Såfremt den registrerede befragter fortsat er befragter af skibet, så skal oplysninger for denne udfyldes i de manglende felter. Disse felter kan være forskellige afhængigt af hvorvidt befragteren er en person eller en virksomhed. Udfyld alle hvide felter, som mangler en værdi, korrekt.
Trin 1: Notering
Klik på ”Inviter til underskrift”.
Trin 1: Notering
Udskift befragter Hvis befragteren skal opdateres til en anden skal man først fjerne den eksisterende befragter, ved at fjerne hakket ved ”Indgår som part i registreringen”. Herefter vil der, for eksisterende befragter, enten skulle vedlægges fuldmagt eller de vil skulle inviteres til at underskrive digitalt for ændringen. Indtast de manglende oplysninger for den eksisterende befragter. Fjern hakket ved ”Indgår som part i registreringen”.
Trin 1: Notering
Systemet viser nu en bekræftelse på, at befragteren bliver fjernet fra anmeldelsen.
Part fjernes fra registreringen
Klik på ”Tilføj befragter”.
Ny part kan tilføjes til registreringen
Vælg ”Virksomhed” eller ”Person” ud for type og udfyld de påkrævet felter som anvist for den befragter, du ønsker at tilføje.
Virksomhed Ved "Virksomhed” skal virksomheden fremsøges ved klik på ”Fremsøg virksomhed” knappen, hvorefter en dialogboks åbner, hvor man kan fremsøge virksomheden.
Fremsøgning af virksomhed
Såfremt det ønskes, at virksomhedens tegningsberettiget skal underskrive digitalt via MitID medarbejdersignatur, så skal der udfyldes følgende oplysninger på tegningsberettiget:
Vælger man også at udfylde følgende oplysninger, så kan tegningsberettiget underskrive via login med deres private MitID:
Der kan udfyldes følgende oplysninger:
Hvis der er flere tegningsberettigede, så klik på ”Tilføj tegningsberettiget / Prokurist” og udfyld ligeledes felterne som beskrevet foroven for hver tegningsberettiget, der ønskes at blive tilføjet.
Tilføj tegningsberettiget / Prokurist
Hvis man ønsker at fjerne en tegningsberettiget, klik på ”Slet denne tegningsberettigede / Prokurist”.
Slet tegningsberettiget / Prokurist
Såfremt det ønskes, at tegningsberettiget ikke skal inviteres digitalt, men at der i stedet skal vedhæftes en analog fuldmagt, skal der sættes hak ved ”Jeg vedlægger fuldmagt, da det ikke er muligt at invitere til digital signering. Bemærk, at hvis du vedlægger en papirfuldmagt, skal dokumentationen til godkendelse hos Skibsregistret.” Klik på ”+Tilføj befragter” for hver befragter på skibet
Tilføj befragter
Person Ved "Person” skal der først forholdes sig til hvorvidt personen er dansk eller ikke-dansk nationalitet. Dernæst skal følgende oplysninger udfyldes:
Fornavn
Efternavn
E-mail
Adresse
Fødselsdato
Antal parter i skib (Anført i brøker)
Der kan udfyldes følgende oplysninger:
Tilføj befragter
Når alle parter er tilføjet og alle påkrævet felter er udfyldt er det muligt at invitere til digital signering ved at klikke på ”Invitér til underskrift”. Såfremt der er valgt, at der skal vedlægges fuldmagt for samtlige parter, så vil knappens label være ”Gem og verificér”.
Invitér til digital signering Klik på ”Invitér til underskrift” / ”Gem og verificér” og systemet vil sende en mail til de parter, der skal signere digitalt. Så snart alle parter, der skal underskrive digitalt, har underskrevet eller der er valgt, at der skal vedlægges fuldmagt for samtlige parter, så vil det blive muligt at uploade dokumentation.
Invitér til digital signering
Alle felter bliver låst for redigering og systemet viser, hvem der mangler at signere digitalt. Såfremt der er opdaget fejl i de indtastede oplysninger, så er det muligt at tilbagetrække invitationerne, tilrette og invitere igen. Dette kan gøres ved at klikke på ”Tilbagetræk invitationer” knappen
Tilbagetræk invitationer
Åben anmeldelsen igen, når alle har underskrevet digitalt.NB.: Hvis anmelder har udfyldt sin mailadresse under profilsiden (ved at holde musen over sit navn og klikke på profil øverst til højre), så vil der blive sendt en mail til denne mailadresse om, at anmeldelsen kan fortsætte, så snart alle parters opgaver er udført.
Vedlæg fuldmagt Såfremt der er parter, der skal vedlægges fuldmagt for, vil det være muligt at uploade bilag til anmeldelsen. Klik på ”Upload dokumentation”.
Upload dokumentation
Hiv filerne ind i den stiplede kasse for oven eller klik på ”Vælg fil(er)” for at vælge de filer, der ønskes uploadet.
Upload dokumentation
Når alle filer, der ønskes uploadet, er tilføjet til listen, klik på ”OK”.
Upload dokumentation
Systemet viser listen over dokumenter, der ønskes vedlagt anmeldelsen. Klik på ”Upload vedlagte dokumenter”.
Upload dokumentation
Systemet vil vise, at upload af filen/filerne er gennemført, og det er nu muligt at klikke på ”Næste”.
Næste muliggør at gå videre til næste trin