Indtast en dato for hvornår bareboat-ind perioden skal starte (tidligst dags dato) i feltet ”Registreringsperiode start”. Indtast en dato for hvornår bareboat-ind perioden ophører (Max 5 år fra startdato) i feltet ”Registreringsperiode slut”. Indtast løbetiden for certepartiet i feltet ”Certepartiets løbetid”.
Trin 3: Notering Under ”Befragter” vælg ”Virksomhed” eller ”Person” ud for type og udfyld de påkrævet felter som anvist.
Virksomhed Ved "Virksomhed” skal virksomheden fremsøges ved klik på ”Fremsøg virksomhed” knappen, hvorefter en dialogboks åbner, hvor man kan fremsøge virksomheden.
Trin 3: Notering: Fremsøgning af virksomhed
Såfremt det ønskes, at virksomhedens tegningsberettiget skal underskrive digitalt via MitID medarbejdersignatur, så skal der udfyldes følgende oplysninger på tegningsberettiget: • Fornavn • Efternavn • Email
Vælger man også at udfylde følgende oplysninger, så kan tegningsberettiget underskrive via login med deres private MitID: • Adresse • Fødselsdato
Der kan udfyldes følgende oplysninger: • Telefonnummer Hvis der er flere tegningsberettigede, så klik på ”Tilføj tegningsberettiget / Prokurist” og udfyld ligeledes felterne som beskrevet foroven for hver tegningsberettiget, der ønskes at blive tilføjet.
Trin 3: Notering: Tilføj tegningsberettiget / Prokurist
Hvis man ønsker at fjerne en tegningsberettiget, klik på ”Slet denne tegningsberettigede / Prokurist”.
Trin 3: Notering: Slet tegningsberettiget / Prokurist
Såfremt det ønskes, at tegningsberettiget ikke skal inviteres digitalt, men at der i stedet skal vedhæftes en analog fuldmagt, skal der sættes hak ved ”Jeg vedlægger fuldmagt, da det ikke er muligt at invitere til digital signering. Bemærk, at hvis du vedlægger en papirfuldmagt, skal dokumentationen til godkendelse hos Skibsregistret.” Klik på ”+Tilføj befragter” for hver befragter på skibet.
Trin 3: Notering: Tilføj befragter
Person Ved "Person” skal der først forholdes sig til hvorvidt personen er dansk eller ikke-dansk nationalitet. Dernæst skal følgende oplysninger udfyldes: • Fornavn • Efternavn • Email • Adresse • Fødselsdato Der kan udfyldes følgende oplysninger: • Telefonnummer
Trin 3: Notering: Tilføj befragter
Når alle parter er tilføjet og alle påkrævet felter er udfyldt er det muligt at invitere til digital signering ved at klikke på ”Invitér til underskrift”. Såfremt der er valgt, at der skal vedlægges fuldmagt for samtlige parter, så vil knappens label være ”Gem og verificér”.
Ikke-dansk befragter Hvis befragteren er ikke-dansk så skal følgende oplysninger indtastes for befragteren: • Fornavn • Efternavn • Adresse • Bopælsland Udfyld ovenstående oplysninger for befragteren.
Ikke-dansk befragter
Fordi befragteren er ikke-dansk, så skal aktivitets- og etableringsbetingelsen være opfyldt. Såfremt disse er opfyldt, så sæt hak ved ”Aktivitets- og etableringsbetingelsen er opfyldt”.
Aktivitets- og etableringsbetingelsen skal være opfyldt ved en ikke-dansk befragter eller ejer.
Klik på ”Gem og verificér”.
Aktivitets- og etableringsbetingelsen skal være opfyldt ved en ikke-dansk befragter eller ejer. Det bliver nu muligt at vedlægge den nødvendige dokumentation for aktivitets- og etableringsbetingelsen. Klik på ”Upload dokumentation”.
Upload dokumentation
Hiv filerne ind i den stiplede kasse for oven eller klik på ”Vælg fil(er)” for at vælge de filer, der ønskes uploadet.
Upload dokumentation
Når alle filer, der ønskes uploadet, er tilføjet til listen, klik på ”OK”.
Upload dokumentation Systemet viser listen over dokumenter, der ønskes vedlagt anmeldelsen. Klik på ”Upload vedlagte dokumenter”.
Upload dokumentation
Systemet vil vise, at upload af filen/filerne er gennemført, og det er nu muligt at klikke på ”Næste”.
Invitér til digital signering Klik på ”Invitér til underskrift” / ”Gem og verificér” og systemet vil sende en mail til de parter, der skal signere digitalt. Så snart alle parter, der skal underskrive digitalt, har underskrevet eller der er valgt, at der skal vedlægges fuldmagt for samtlige parter, så vil det blive muligt at uploade dokumentation.
Trin 3: Notering: Invitér til digital signering Alle felter bliver låst for redigering og systemet viser, hvem der mangler at signere digitalt. Såfremt der er opdaget fejl i de indtastede oplysninger, så er det muligt at tilbagetrække invitationerne, tilrette og invitere igen. Dette kan gøres ved at klikke på ”Tilbagetræk invitationer” knappen
Trin 3: Notering: Tilbagetræk invitationer Åben anmeldelsen igen, når alle har underskrevet digitalt.NB.: Hvis anmelder har udfyldt sin mailadresse under profilsiden (ved at holde musen over sit navn og klikke på profil øverst til højre), så vil der blive sendt en mail til denne mailadresse om, at anmeldelsen kan fortsætte, så snart alle parters opgaver er udført.
Vedlæg fuldmagt Såfremt der er parter, der skal vedlægges fuldmagt for, vil det være muligt at uploade bilag til anmeldelsen. Klik på ”Upload dokumentation”.
Trin 3: Notering: Upload dokumentation
Hiv filerne ind i den stiplede kasse for oven eller klik på ”Vælg fil(er)” for at vælge de filer, der ønskes uploadet.
Trin 3: Notering: Upload dokumentation Når alle filer, der ønskes uploadet, er tilføjet til listen, klik på ”OK”.
Trin 3: Notering: Upload dokumentation
Systemet viser listen over dokumenter, der ønskes vedlagt anmeldelsen. Klik på ”Upload vedlagte dokumenter”.
Trin 3: Notering: Upload dokumentation Systemet vil vise, at upload af filen/filerne er gennemført, og det er nu muligt at klikke på ”Næste”.
Trin 3: Notering: Næste muliggør at gå videre til næste trin