Markedsføring af Det Blå Danmark


Illustrativt billede

​Søfartsstyrelsen arbejder for at markedsføre Det Blå Danmark. Danish Maritime Days er flagskibet i markedsføringsindsatsen, der også omfatter et engelsksproget markedsføringsmateriale.

Det fremgår af Vækstplanen for Det Blå Danmark, at Danmark skal være kernen i det maritime Europa, og at markedsføringsindsatsen skal styrkes. Markedsføringen af Det Blå Danmark foregår i tæt samarbejde med de maritime erhverv og andre maritime interessenter.

Søfartsstyrelsen arbejder sammen med blandt andet Invest in Denmark for at tiltrække udenlandske maritime virksomheder til den danske maritime klynge og med State of Green for at styrke efterspørgslen efter danske maritime transportydelser, produkter og services, herunder grønne maritime løsninger. Søfartsstyrelsen arbejder desuden for at fastholde og styrke Danmarks position og anseelse i internationale søfartskredse.

Samarbejde om markedsføring

Søfartsstyrelsen arbejder sammen med forskellige interessenter om at markedsføre Det Blå Danmark.
 
 

Markedsføringsmateriale

Søfartsstyrelsen har i samarbejde med interessenter i Det Blå Danmark udviklet et engelsksproget markedsføringsmateriale om Det Blå Danmark. Det omfatter en profilbrochure, en infographic-film og en række caseark, der fremhæver styrkerne ved den danske maritime klynge og de konkurrencedygtige danske rammebetingelser.

Du kan læse mere om Det Blå Danmark under temaer 
 

Markedsføringsmateriale

Kontakt

Maritim erhvervs- og vækstpolitik
Maritim erhvervs- og vækstpolitik
+45 72 19 60 00